Registriere dich hier, um versteckte Bereiche sehen zu können, Highscores zu speichern oder Fragen zu stellen!

Wie kann ich ein Forum löschen?

Einstellungen, Fragen und Antworten, das Hilfe-Forum für phpBB3 Foren von http://www.phpBB8.de und Forumo!
Kostenloses phpbb2 Forum
phpbb2 Forum Hosting
www.phpbb6.de
phpbb9 ist das Support Forum für unsere Hosting Services.Hilfe nur für Foren von Kostenloses-Forum.be, Userboard.org, plusBB, phpbb8.de, phpbb6.de, Gratis-Board.de und Forumo.de.
Du hast dein Forum nicht bei uns? Dann schaue dich um und siehe was du selbst völlig kostenlos machen könntest, gucke dir auch andere interessante Foren aus unserem Netzwerk an!
Du erhältst hier Tipps und Problemlösungen zu deinem Forum bei uns!

phpbb3
phpBB3 Forum Hosting
www.phpbb8.de
AbonnentenAbonnenten: 0
LesezeichenLesezeichen: 0
Zugriffe: 808

Wie kann ich ein Forum löschen?

Beitrag#1von Drebberwocky » 13.03.2017 09:58

Grüßle, ihr Lieben :blume:

Ich habe eben mein Forum (Foren, Unterforen, Themen, User) gelöscht :sorry:
Es war einfach kein Interesse mehr da und die Gruppe, die sich dort traf, gibt's nicht mehr. Außerdem ist Loslassen ja auch ne wichtige Übung. Ist ja auch wurscht - ich find halt nix, wo ich den Rest noch löschen könnte, überseh ich da was oder erledigt ihr das?
A. C. Feist-Nerowski
Drebberwocky
Grünschnabel
Grünschnabel

Barvermögen: 331,09 Points
Danke gegeben: 1
Danke bekommen: 0x in 0 Post
Forenstyle: prosilver Gold

Re: Wie kann ich ein Forum löschen?

Beitrag#2von Premium Mitglieder Kurt W » 13.03.2017 13:23

Dazu musst du ins ACP, dann ins Management Login, dort gibt es dann einen Punkt "Forum löschen"

Gruß Kurt
Premium Mitglieder Kurt W
Lebende Legende
Lebende Legende

Barvermögen: 46.497,84 Points
Danke gegeben: 210
Danke bekommen: 430x in 272 Posts
Forenstyle: Absolution

Beitrag#3von Drebberwocky » 14.03.2017 14:54

Oh wie gut, ist ja schon eine Antwort da - DAAANKE! :blume:
Ich geh gleich mal nachkucken :klar:

JAAAA - hat geklappt!
Nochmals danke!!! :knuddel:
A. C. Feist-Nerowski
Drebberwocky
Grünschnabel
Grünschnabel

Barvermögen: 331,09 Points
Danke gegeben: 1
Forenstyle: prosilver Gold

Beitrag#4von Suse » 14.05.2017 18:28

Wie komme ich ins ACP, wenn ich das Forum schon deaktiviert habe...?
Ich komme gar nicht mehr rein
Suse
Einsteiger
Einsteiger

Barvermögen: 382,38 Points
Danke gegeben: 0
Forenstyle: 610nm

Beitrag#5von Premium Mitglieder Kurt W » 14.05.2017 18:44

Was verstehst du unter deaktiviert? Steht beim Aufruf der Seite "Befindet sich in der Löschphase?"

Wenn ja, kommst du natürlich nicht mehr ins ACP. Hast du es nur über das ACP deaktiviert, kommst du ganz normal rein. :ja:

Gruß Kurt
Premium Mitglieder Kurt W
Lebende Legende
Lebende Legende

Barvermögen: 46.497,84 Points
Danke gegeben: 210
Danke bekommen: 430x in 272 Posts
Forenstyle: Absolution

Beitrag#6von der Lustige » 14.05.2017 22:12

Ich kann nur für mich sprechen,aber mein altes phpbb8 Forum befindet sich seit über 1 Jahr und 5 Monaten in der Löschphase. :eek:
Soviel zum Thema "aktiver Forenhoster".
Ich bin froh,das ich vor der Forumslöschung im Managment durch Gooof den Foreninhalt selber gelöscht habe.Mein Bauchgefühl sagte mir im Vorfeld der der Anbieter das Forum selber garnicht oder nur dann löscht wenn ihm danach ist.

Es gab genug andere Foren vor mir,wo die Löschphase einige Jahre in Anspruch nahm.
Ich hatte wenig Lust gehabt,das der Anbieter die Möglichkeit hat ,über seine Server noch nachträglich in meinem alten Forum rumkramt.

Nun mag der ein oder andere sage,warum sollte er dies tun und ob ich was zu verstecken hatte.
Aber darum geht es nicht,allein das es diese Möglichkeit gibt,gab mir Grund genug vor dem Löschantrag selber Hand anzulegen.

Wie heißt es so schön,"trau schau wem".
B.r.ie hat geschrieben:Ich bin zu alt um zu wissen was ich tue

http://www.derlustige.phpbb8.de
der Lustige
Foren Mitglied
Foren Mitglied

Barvermögen: 3.348,58 Points
Danke gegeben: 62
Danke bekommen: 33x in 31 Posts

Beitrag#7von Premium Mitglieder Edeltraud » 14.05.2017 23:45

ich habe letzte Woche 320.000 Beiträge gelöscht, samt Unmengen von Smilies usw.

4 x habe ich die Löschung beantragt im Managementbereich und einmal mit Begründung
und um sofortige Löschung gebeten.

Ich bekam auch 4 Mails wo mir bestätigt wurde, dass das Forum gelöscht wird irgendwann,
ich könne nun nicht mehr in mein Forum rein bzw. Adminbereich wäre gesperrt, da
es sich in der Löschphase befindet !

Ist nicht so, das Forum ist noch da und ich kann auch weiter rein wie gehabt.

Auch ich sah nicht ein, dass irgend jemand mal in meinen Beiträgen rum wursteln kann,
also komplett alles vernichtet !
An eine bestimmte Person: Wenn du mich noch einmal angreifst oder
bedrohst, oder meine persönlichen Daten öffentlich wo angibst, dann zeige
ich dich an !!!
Premium Mitglieder Edeltraud
Fortgeschrittener Admin
Fortgeschrittener Admin

Barvermögen: 28.850,60 Points
Danke gegeben: 318
Danke bekommen: 309x in 201 Posts
Deine Foren-URL: habe auch eins

Beitrag#8von julie » 15.05.2017 06:23

Das kann ich nur bestätigen. Auch ich habe gestern das Forum in Löschauftrag gegeben, aber nichts passiert. Das gleiche Vorgehen wie bei Edeltraud. Hab das Forum aber trotzdem noch deaktiviert und alles gelöscht. Anmeldungen sind daher nicht mehr möglich.

@Der Lustige,
Auch das kann ich bestätigen. Ich hatte vor Jahren mal hier ein Forum eröffnet, was ich aber nicht weiter betreiben konnte und zum Löschen gegeben habe. Nach 1 1/2 Jahren bekam ich dann eine Mail, dass das Forum jetzt gelöscht wird und ich nochmal bestätigen soll. :D
julie
Grünschnabel
Grünschnabel

Barvermögen: 308,48 Points

Beitrag#9von julie3 » 15.05.2017 07:59

Ich sehe gerade, dass ich mit julie auch schreiben kann, obwohl der Nick schon längst hätte gelöscht werden, seit voriges Jahr aber wo noch alles aktiv war hier.

Habe nur vergessen, das 3 am Nick anzuhängen, also julie3 wie jetzt. Jetzt habe ich mich gewundert, wo mein Avatar bleibt und die Beiträge. :eyes:

Der Beitrag ober mir stammt demnach von mir.
julie3
Foren Benutzer
Foren Benutzer

Barvermögen: 4.139,12 Points
Danke gegeben: 29
Danke bekommen: 23x in 18 Posts
Forenstyle: X-Silver

Beitrag#10von Premium Mitglieder Edeltraud » 15.05.2017 16:59

Hier werden grundsätzlich keine Mitglieder gelöscht, auch wenn sie
schon Jahre keine Foren mehr haben und gelöscht werden wollten.

Schau dir doch mal die Mitgliederliste an und klick die Namen mal durch,
90% haben kein Forum mehr oder sind teilweise seit Jahren schon weg hier.

Also wirds auch dich weiterhin 2 Mal hier geben :hust:

Fällt aber nicht auf Julie, andere haben auch mehrer Namen, somit ne Menge
Forenleichen hier ! :ja:
An eine bestimmte Person: Wenn du mich noch einmal angreifst oder
bedrohst, oder meine persönlichen Daten öffentlich wo angibst, dann zeige
ich dich an !!!
Premium Mitglieder Edeltraud
Fortgeschrittener Admin
Fortgeschrittener Admin

Barvermögen: 28.850,60 Points
Danke gegeben: 318
Danke bekommen: 309x in 201 Posts
Deine Foren-URL: habe auch eins

Beitrag#11von Premium Mitglieder Emanuell » 15.05.2017 20:59

Ich warte auch schon ein Jahr auf Löschung eines Forums.
Bekam vor kurzem eine Mitteilung das ich im Forum vermisst werde.
Ich soll mich einloggen ansonsten wird das Forum gelöscht.
Dabei ist es schon lange in der Löschphase.
Da kann man nur noch den Kopf schütteln. :emot-shakehead:
Bin gespannt ob das Forum überhaupt noch gelöscht wird.

Gruß Emanuell
Der Jammer mit den Weltverbesserern ist, dass sie nicht bei sich selber anfangen.
Bild
Premium Mitglieder Emanuell
Foren-Guru
Foren-Guru

Barvermögen: 9.738,77 Points
Danke gegeben: 131
Danke bekommen: 118x in 84 Posts
Deine Foren-URL: geht dich nix an

folgende User möchten sich bei Premium Mitglieder Emanuell bedanken:

Beitrag#12von julie3 » 16.05.2017 10:51

Edeltraud hat geschrieben:Fällt aber nicht auf Julie, andere haben auch mehrer Namen, somit ne Menge
Forenleichen hier ! :ja:

Genau das finde ich unnötig. Wozu hat man mehrere Nicks?, doch nur um sich mit sich selber zu unterhalten oder andere zu verwirren, weil kein Mensch mehr weiß mit wem er eigentlich kommuniziert. :oh:
Was anderes ist bei eigenen Foren, weil man auch als Mitglied die Einstellungen etc.. überprüfen muss :D
julie3
Foren Benutzer
Foren Benutzer

Barvermögen: 4.139,12 Points
Danke gegeben: 29
Danke bekommen: 23x in 18 Posts
Forenstyle: X-Silver

Beitrag#13von metrochemdry » 06.12.2017 10:46

Caused by increase within the radius with the cyberspace, a few more fields in relation to life were being touched through its absolutely expanding regions. Businesses as well as finances have also been two persons fields. Cleaning soap seeking within a comfortable part-time task top business talk
Credit isn't actually offered, including before, therefore to be certain you survive running a business, it is required to have your existing in family home finance service provider. Outside credit organizations practical knowledge raised the vast majority of requirements consequently high towards only a few people are now able to qualify just by credit. finance heat
It is advisable to set inch up inch or thinking of implementing a profitable business of ones own, you should bring some thing in your head. You has to know that you will want money are essential the home business enterprise functions considering it ought to be certain you. For those purposes with this study, finance shelter
Trade money certainly would be the method importers as well as exporters in relation to commodities as well as goods gain from to lending their apartment business. In essence, trade finance has been around existence only a few thousands in relation to years -- anyone can certainly trace the beginning of operate finance as well as structured finance parlor
But if your main small business revolves all around selecting in addition to selling property or home, you are always searching for new potentials to snag an exceptional amount. During the last few a long time, countless the majority of people have panicked towards state with the economy. finance palace
For anyone who is thinking in relation to buying a fun filled new car advantages for choosing connected with finance choices to help you to afford one of those large pick out. Financing a fun filled new car is usually a really complicated task for most serious people as there actually nervous about joining additional credit ratings . responsibilities. finance crib
Almost all people want to be certain you supplement the vast majority of income and establish a plan just by retirement. Real estate has developed into a 2010 tested tactic to achieve simultaneously, but almost all people don't need the skill-sets, time or possibly money that you participate. 1st finance connect
Years absent 100% advanced schooling was at this time there to someone who recently had a heart beat, but once real real estate market collapsed many years ago, finding these types of loans within a home seemed to be usually severely to come to be. 100% loan 's however available, you just have to know it is possible to look. 1st finance today
This article demonstrates how the firstly decade with the 21st just one changed all people and human race forever. Whether ıt had been eventually design evolution or maybe ethnical functions, the key decade with the 21st just one was without a doubt historical anyone to just recall forever. 1st finance spot
Enterprises expertise various adverse points which affects their power to successfully fortify their banking a credit line. Sometimes, their current a credit line are terminated or maximum amount more cost-effective. This webpage gives persons some key areas to consider upon which may quite quite possibly affect them just about the most or some other sort of. 1st finance cafe
It appears to be that normally in all of the the Berkeley Locale administration acknowledges the massive failings inherent within the Berkeley FIRSTLY solar prepare. However absolutely intentioned ıt had been first down, the sun light industry will be changing moreover rapidly for all to include observed the modern coming, 1st finance tutorial
Credit isn't actually offered, including before, therefore to be certain you survive running a business, it is required to have your existing in family home finance service provider. Outside credit organizations practical knowledge raised the vast majority of requirements consequently high towards only a few people are now able to qualify just by credit. my finance hq
There is usually two unique variations of commercial advanced schooling: on-balance-sheet advanced schooling and off-balance-sheet advanced schooling. In each of the continuing scarce credit healthy world, off-balance-sheet loan provides significant lots of advantages to whatsoever size service provider, my finance link
Despite some major positives pertaining to the 2010 horizon advanced schooling films, your responsibilities of owning film profit and performing capital 's still some sort of test intended for Canadian level shows. Utilizing almost any tax credits in the creative as well as timely my finance city
As emphasized we're going to, it is getting increasingly critical for small establishments to firstly determine the vast majority of effective performing capital application options when creating business advanced schooling decisions. It is almost absolutely vip finance advice
When another person from Personal work collection walks perfectly in a room of folks from each of the sales as well as marketing limbs, the question dies down and everyone waits for all killjoy to be certain you get away from. But growing old are that solution! vip finance guide
Life assurance Premium money certainly would be the safer procedure purchasing insurance policies, especially just by high world-wide-web worth the many. It will allow a service to acquire the sourcing cost of any insurance advanced. It consistently occurs as soon as company radio finance journal
Before commencing searching within a job intended for finance, it's good to acquire the right style of skill set for taking the people some mileage. These can be the skills that the majority employers expect in a candidate obtaining it any interview within a finance pastime. hit finance blog
Organizing an event is quick when you've the most suitable shop to accumulate the supplies you must have. The best you possibly can perform to expect to have an quick time combined with party planning on is first of all the merchandise early. It could save you from past second rushes that'll ruin a superb quality gathering. solo shopping tutorial
Researching is usually Many beloved recreation! I'm a girl who normally takes pleasure with shopping. The thrill with the hunt, the excitement with the find. Let this men be mindful of sports pertaining to television, the unique competition is often stalking a great sale as well as coming home another solution bargain. ever shopping hq
I think we the many can go to an and the solutions possesses switched your activities in many ways. Sincerely, over bygone situations two a multitude of years, technology is included with advanced found at like accelerated rate quite a few individuals have a tough time keeping up and also the latest seems and items. hit shopping blog
We produce an technology connected with trend even within the busy as well as hectic lifetime. At disorders, it gets to be problematic for a number of people look into market to obtain. Keeping considering that the maturing desire about on the net researching, entrepreneurs practical knowledge created a variety of shopping internet websites online who definitely are very respectable and profitable for all customers. tutorial shopping
The accessibility to online home business enterprise which beaten sales currently had designed a " new world " connected with potentials for different types of business. Considering the emergence in relation to e-Commerce around the globe today, seriously reliable as well as persistent shopping territory
Los Angeles certainly would be the second-largest city on this planet, and this method sprawling, sweeping locale offers quite a few distinct opportunities just by vacationing individuals to have superb. Riding stirr autos in topic parks, taking an amazing boat to be certain you Catalina, shopping parlor
With many features and different types of folding investigating carts, it is sometimes difficult looking for the most suited one for you and your distinctive needs. Personal collapsible carts can be the most current phenomena involving mature parents, parents shopping essay
Realize it is just a huge, stores have discovered remarkable victory and dominion. With quite a few adults in most countries at this point using trusted internet retailers as a vital way in relation to acquiring solution and attractions, there can be quite much not any signs with this industry encouraging. I shopping fun
In the previous few years, there have been a wonderful increase intended for online investigating. Despite quite hard economic disorders, online investigating is growing. There are various reasons that explain why online shopping will be more modern than preparing to traditional 'brick as well as mortar' departmental outlets. 1st shopping link
When you have got had each of the unfortunate event to be in a amazing automotive crash, the very last thing you'll need is to manufacture a bad practical knowledge by automotive figure shop not very likely doing the vast majority of job. A high class auto physique shop really should fix auto back to be certain you pre-loss problem, free shopping sight
If you have got never shopped via the online world, you practical knowledge missed on about by far the most convenient, along with the best very affordable, new strategies to purchase things, whether for your use or maybe like gifts for just a different inividual. There are many benefits to help researching on the net, for case these: Handiness - simply shopping zone
Whether you could end up a regular shopper or perhaps seller, online Investigating Directory attractions are most beneficial search just by products to invest in combined having to directory site products to produce. This document will make it easier to harness this potential within the Online Investigating Directory, cyber shopping nexus
metrochemdry
Auszubildender
Auszubildender

Barvermögen: 5.707,36 Points
Forenstyle: AeroBlue

Zurück zu "phpBB3: Hilfestellungen bei der Benutzung"